maanantai 23. heinäkuuta 2012

koulua..

Helou! Pikasesti tulin kertoon kuulumisia tannekin ku vihdoin paasin koneelle. Koulua on nyt reilu viikko takana ja voin sanoa etta oon kylla todella onnellinen meidan suomalaisesta koulusta tan kokemuksen jalkeen. Ensinnakin se koulupuku... Pojille se joo sopii, mutta ku tyttojenki pitaa pitaa sita kauluspaita-kravatti-poolopaita-ihme jakku yhdistelmaa niin vaha ahdistaa :D Sit ne viela joutuu kayttaa maailman jarkyttavimpia kenkia ja housuja nii voivoi. Tytot saa kylla valita etta kayttaako hametta vai niita housuja, mutta mulla on ne housut. Meikkia ei saa kayttaa ja korvikset saa olla vaan hopeiset minipallot. Mulla oli ekana paivana helmet ja sit joku tuli valittamaan... Ja hiukset pitaa tosiaan olla kiinni.

Aamu alkaa aina puol 8 yhteisella hetkella siella koulun piha-alueella ja siella kerrotaan aina jotain paivasta ja rukoillaan. Sit on epamaarasen pitusia tunteja noin 3 ja pieni tauko jollon yleensa syodaan evaat. Sit on viela pari tuntia ja toinen tauko, pari tuntia ja kahelta koulu loppuu rukoukseen mika tulee keskusradiosta.

Nailla ei oo mitaan sellasta sisa-aulaa vaan luokkiin mennaan niikku pihalta aina ja taalla on kauhee maara portaita.. Nailla  on joka paiva kaikkia aineita, mutta eri jarjestyksessa ja ne riippuu siita mita on valinnu. Esim Mandilla on kaikkia matikkaa,fysiikkaa yms niin kierretaan samat luokat joka paiva.. Mulle ne tunnit on tosi tylsia koska naa puhuu tata afrikaansia niin en tajua mitaan. Luen tunneilla vaan kirjaa ja pelaan block'dia tai piirtelen. Onneks kuitenki aina kahelta paasee kotiin.

Oon syony nyt viikon antibiiotteja koska olin viime viikonlopun jalkeen sairas ja kavin maantaina sairaalassa taas.. Nyt oon kuitenki jo parantunu ja lahden tasta  tonne jonneki. Moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti